Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
ÚvodProč suzukiDvě auta - dva testy

Dvě auta - dva testy

Dvě auta od Suzuki a náš verdikt!

Suzuki Swift Sport

Dvojtest: Suzuki Swift Sport a Suzuki S-Cross AllGrip

Je tu nová verze Swiftu Sport se zajímavým vylepšením, ze kterého budete radostí skákat do stropu…

Má totiž – prosím potlesk – pět dveří! Ano, ne troje nebo čtvery, ale rovných pět dveří. Dobrá, tohle asi není zpráva, ze které by petrolheadovi zjihlo srdce, ale hned si vysvětlíme, proč Sport byl, je a hlavně bude tak skvělé auto.

Podívejte se na konkurenci. Fiesta ST, Clio RS, Peugeot 208 GTI – malé naštvané hatchbacky s jednou vlastností, která nadšencům moc radosti nedělá. Turbo. Ještě nikomu se nepodařilo úplně odstranit jeho prodlevu a rychlý Swift takový problém naštěstí nemusí řešit. Reakce jeho atmosférické šestnáctistovky jsou bleskurychlé, vlastně okamžité. Cítíte, jak se sbírá a nad čtyřmi tisíci odhodlaně míří k červenému poli za doprovodu veselého mechanického chrastění.

Dvojtest: Suzuki Swift Sport a Suzuki S-Cross AllGrip

V současnosti jde prakticky o jediný atmosférický hot hatch, takže vylučovací metodou – nemá konkurenci. Ruku v ruce s reakcemi motoru jde delikátně naladěný podvozek. Nezná kompromis nebo povrch, na kterém by nefungoval. Pošlete přední kola do zatáčky a ucítíte, jak se čumák opře o vnější přední pneumatiku. Drží a pokračuje ve zvoleném oblouku, přitom si však pořád můžete hrát. Přes plyn dojde k naprosto čitelnému přenosu hmoty, pokud potřebujete stopu upravit, a děje se tak okamžitě, takže se nemusíte bát.

Absence strachu je u Sportu důležitý faktor, s jeho 136 koni a 160 Nm se prostě nemůžete přizabít, takže zůstává jen čistá radost. Kamarádi vám u piva budou tvrdit, že je to málo a že stovku zvládne rychleji skoro každý silnější diesel. To je možné. Ale projeďte se klikatými silničkami a zažijte, jak se autíčko s půdorysem poštovní známky proplétá vracečkami a šikanami. Usmívat se budete vy a ne pán v nafťáku.

Dvojtest: Suzuki Swift Sport a Suzuki S-Cross AllGrip

Další mistrovský kousek Swift předvádí sladěním všech ovládacích prvků. Přesné řazení, rychlé komunikativní řízení se zdravým odporem a dobře rozmístěné pedály znamenají, že se můžete soustředit jen a pouze na samotou jízdu – ne řešit, zda jste strefili kvalt nebo zkroutili nohu do vrtule kvůli meziplynu. Uživatelskou příjemnost oceníte i v normálním tempu, ze kterého se můžete během sekundy přepnout do banzai režimu a vyrazit za zábavou. Univerzálnost Sportu je díky extra páru dveří samozřejmě lepší, byť roli jediného auta v rodině nezastane – kufr s objemem 211 litrů je spíše symbolický. Ale jako parťák do města a na okresku představuje skvělou kombinaci i díky tomu, že spotřeba nemá v různých režimech takový rozptyl jako u turbomotorů.

Celý svět se slzou v oku vzpomíná na atmosférické hot hatche. Tenhle se prodává teď a tady a s každým dalším dnem bude výjimečnější – ať už má pět dveří, nebo ne.

Verdikt:

Zábavný hatch, který vám nedá svou rychlost zadarmo. Ať už se chcete bavit, nebo učit skutečně řídit – nezklame.

1586 cm3, čtyřválec, pohon předních kol, 136 koní, 160 Nm
6,4 l/100 km, 147 g/km CO2
0–100 km/h za 8,7 s, 195 km/h
1060 kg
389 900 Kč

Suzuki S-Cross AllGrip

Dvojtest: Suzuki Swift Sport a Suzuki S-Cross AllGrip

Qashqai, dávej si pozor. Čtyřkolka od Suzuki je v mnoha směrech skvělá.

Konstruktéři a designéři S-Crossu měli původně za úkol postavit náhradu za SX4. Ale došlo jim, že k mání je mnohem větší trh. Tím, že své auto o třídu zvětšili, ho mohou postavit proti Nissanu Qashqai a Peugeotu 3008. A pokud se postarali, aby bylo prostornější než Nissan, také by mohli zaujmout ty, které nudí pětimístná MPV střední velikosti.

Je samozřejmě zvláštní, že se původní SX4 ukázala být náhodným zakladatelem směru, ze kterého se nedávno stal nezastavitelný příval malých crossoverů. Takže Suzuki bude v roce 2015 také vyrábět nástupce SX4 a slibuje, že bude vypadat zajímavěji než ta první. Ale to je jiný příběh.

Dvojtest: Suzuki Swift Sport a Suzuki S-Cross AllGrip

Suzuki staví malé čtyřkolky už čtyřicet let, ale tohle není žádný horský kamzík typu Jimny. Příplatkové 4×4 je stejně jako u konkurence čistě o kluzkých silnicích a decentní akci v blátě a sněhu. Na suchých silnicích, po kterých jsem jezdil, byl rozdíl mezi předokolkou a čtyřkolkou v podstatě neznatelný. Což není překvapení, když mají stejný podvozek a pneumatiky. Dokud není problém s trakcí, je poháněný jen předek. Což se 120 koni na suché silnici problém nebyl.

Ale můžete si dovolit koupit si čtyřkolku kvůli těm několika dnům na sněhu, protože S-Cross je výrazně levnější než konkurence. Suzuki nemá hlavu v oblacích. Nemá problém s tím být značkou orientovanou na hodnotu, takže nemáte právo stěžovat si, že je kabina jen stěží výstavní síní odvážného designu nebo drahých materiálů. Důležité je, že je prostorná, rozumně praktická a dobře vybavená. Motory jsou orientované na spotřebu. Benzín i diesel si vystačí s objemem 1,6 litru a 120 koni. Benzín dokonce ani nemá turbo. Ale pro běžnou rodinnou službu jim nechybí dech a ve služebním autě vypadá jejich příznivá spotřeba dobře.

Dvojtest: Suzuki Swift Sport a Suzuki S-Cross AllGrip

Možná že není rychlé, ale veškerý jeho výkon můžete využít. Podvozek je stabilní a dobře tlumí, v zatáčkách se chová stejně dobře jako kterýkoli konkurent. I jízdní komfort je na dobré úrovni. Auto nejezdí jako po polštářích, ale nikdy není hrubé nebo hlučné. Vše je dobře utlumeno. Na podvozku pracovali ti samí chlapi, kteří ladili Swift Sport, a hodně testovali v Británii. Což se hodí, protože takováto auta kupujeme po kvantech.

Verdikt:

Prostorné, hezky jezdí, není moc rychlé. Levnější než konkurence a s nízkou spotřebou, takže si můžete dopřát čtyřkolku.

1598 cm3, čtyřválec, turbodiesel, pohon všech kol, 120 koní, 320 Nm
4,4 l/100 km, 120 g/km CO2
0–100 km/h za 13,0 s, 175 km/h
1380 kg
579 900 Kč

Zdroj: jenpromuze.cz

ŘEKLI O NÁS

Jana Výborná
29 / Plzeň

Chtěla jsem ideální auto pro ženu a do města. Nejvíce mě nadchl Suzuki Swift. Zaparkuji všude, výbava je skvělá a cena ještě lepší.

Více referencí
Máte zájem o bližší informace? Kontaktujte nás, nebo se objednejte na předváděcí jizdu.

Kde nás najdete

Suzuki Auto
Karla Steinera 6, 318 07
Plzeň - Skvrňany
Tel.: +420 377 389 296
Mobil: +420 725 057 191
Email: autosalon@autokunc.cz

ukázat na mapě >
Servis, Suzuki Moto
Tyršova 1062
330 27 Vejprnice
Tel.: +420 377 826 390
Mobil: +420 602 466 245
Email: servis@autokunc.cz

ukázat na mapě >

Úplné kontakty

Přijímáme tyto platební karty